Wednesday 8 August 2012

LRT

Pada Rabu (8/8/12), saya dan Umi terpaksa naik LRT ke keje, Umi turun di KLCC and saya di Ampang Park. Hal ini demikian kerana, well tak ade ape2 pun. Biarlah ia menjadi sebuah rahsia di dalam ingatan kami berdua. Hahaha. Sampai di LRT station, typical waktu pagi2. Pintu LRT tu buka, semua berebut masuk sebab nak tmpt duduk. Ish ish ish. Umi dah warga emas, terpaksa la aku yang merebutkan tmpt duduk bagi pihak dia. :p Tolak sana, tolak sini. Selepas penat bertarung di medan perang, akhirnya dapat la tempat duduk untuk Umi. (amboi, exaggerate sungguh diri ku ni).


Siapa ingat gambar ni? Kalau tak ingat terpaksa la anda sekalian kena naik LRT selalu. Itu adalah gambar standard yang orang nampak. Tapi bagi Umi benda lain dia nampak. 


Ni la gambar yang Umi nampak. Saje nak extra large kan gambar tuh bagi yg penglihatan bukan 10/10. :) Tiap-tiap station yang LRT lalu makin bertambah la penumpang dalam train tersebut. Nasib baik la aku dpt duduk sblh Umi. Seperti biasa Umi guna ayat yang pertama tu la bila aku kata aku tak boleh duduk kat situ. Hahaha. Next station, ade perempuan foreigner ni masuk. Tak tua mana la pun. Cuma ade wrinkle2 je. Aku nak bangun tapi Umi kata, mana ade orang tua pakai dress yang jarang pas2 ade belt pulak tu. Plus pakai anting2 yang lebih kurang 1 meter panjang. Yang Umi tak habis2 gelak sebab dia pakai kasut "spartacus"...tsk tsk...

Point kedua, org yg bawa beg pun dikira bukan orang tua sebab dia bawa beg? hahahaha umi umi. Nampak sangat pagi2 dah tak betul. Dia kata, orang tua and org patah kaki takkan naik LRT sebab keji giler sape yang bagi diaorg naik LRT. Mereka perlu dihantar menaiki kereta ke destinasi mereka. :) Bila nak sampai KLCC, Umi bangun and kata aku boleh duduk dekat situ sebab perut saya ade angin.Yang mengakibatkan perut buncit!!! Hahaha....

No comments:

Post a Comment