Friday 3 August 2012

Restoran Tirai Ratus

Ok , my Umi said I'm an "eat-ish" person cause I eat a lot. Well that is true. I'm a foodie person. Cuma saya tidak memilih untuk makan ape. Makan je ape yang dah disediakan atas meja tu kalau lauk-pauk la. Kalau menu lain cerita. Ok, here goes. On the 31/7, it was nenny's birthday. Of course we celebrated. Since it is a fasting month, we celebrated during buka puasa at Restoran Tirai Ratus seksyen 3, Shah Alam. It is a buffet, so if not mistaken RM35 per person. There are different types of food there. There are nasi beriani, nasi ayam, nasi putih with different types of lauk-pauk, and mee goreng. The lighter food like kuih-muih was not variety-ish. There was just lik some green thing with kelapa, agar-agar and kuih with 2 lapisan white and green wrap in the pandan leaves. Sorry, tak pasti la nama kuih tu sampai sekarang. Ask my friend, she said it is kuih tepung pelita. Kalau salah jangan marah you alls. :p
Nasi beriani boleh tahan la. Macam biasa saya ambik nasi beriani ayam merah la sebab saya kurang makan daging. :) Although, nasi beriani ok, but ayam yang saya dapat tak berapa masak dengan betul. Still ade parts yang a bit raw. Sigh. Such a disappointment. Tapi lauk-lauk lain tak berapa memberangsangkan. The mee goreng was a bit dried and kuih-muih dia pun tak berapa sedap and plus tak ade banyak choice. :( Nasib baik la lepas tu ade kek for nenny's birthday. Nyam nyam. Saya makan sampai tiga slice. :p Sah memang benar, saya seorang yang eat-ish.

Overall: Quite sad. :(

2 comments: