Friday 13 July 2012

Just Another Day

Just another day in the 3D Tribe clan. :) Ok, hari rabu bertarikh 12 Julai 2012 setelah aku habis keje. Aku decided nak jalan je ke KLCC sebab petang tak hujan. Selalunya hujan. Sebelum keluar ofis, Umi call suruh naik gi ofis dia. Ok la, aku pun jalan sambil berlengang lengok sambil menikmati pemandangan hutan konkrit. :p Sampai je kat ofis Umi, standard ambik gambar dulu. Nak kata yang aku sampai dah. Setelah Umi call tanya "sesat ke?"...........errrrrrrrr, boleh la pulak sesat setelah naik banyak kali. Ish. Soalan cepumas.


Depan pintu Umi..... woot woot :)










 Sampai je kat ofis, mak aku sibuk buat keje. Hmmmm, yela orang yang dah bekerja kan. :)








Dah aku bosan, so aku pun pi la pusing-pusing kat tingkat 80 tu dengan kamera. Ni -----> 
adalah bilik bossnya. Besar sungguh pintu biliknya. Itu mengatakan betapa tinggi pangkat bossnya.










Dah Umi duk buat keje, aku pun mula la jadi buhsan. So, aku pun selongkar la satu bilik Umi. Umi kan kata, bilik aku semak, padahal "like mother, like daughter". :)







Cuma dia sorok barang2 tu je bawah meja dan dalam tong-tong je. Nanti boss nmpk, sah la kena marah gitu. Hahaha. Apepun, Umi merupakan org besar jugak. Org lama. Veteran gitu kat ofis sebab dah berpuluh-puluh tahun keje. Kalau tak percaya aku ade bukti.






Jeng-jeng. Nampak tu, 3 anugerah telah Umi bolot. :) 1 Anugerah Khidmat Setia dan 2 Anugerah Perkhidmatan Lama. Betapa banyak tu. Payah tau nak bolot semua anugerah begini. Hihi. Caiyok caiyok Umi. Lepas beberapa minit, aku mula buhsan semula. Aku pun mula buka la drawer-drawer Umi, buka kad-kad jemputan, tengok gambar dan macam-macam lagi la. Macam treasure hunt duk kat ofis Umi. Tiba-tiba terjumpa la kertas-kertas ni. Kertas-kertas ini telah ditulis oleh Cipla (zaman kanak-kanak ribena, skrg dah besar panjang galah gitu). 




Kecik-kecik dah marry first. Tsk tsk tsk. Cipla cipla cipla.





Ni yang paling nak tergelak dgn Umi sebab dia tulis from "greatest".....hmmmmmm



On the way balik rumah, Umi kan beli kereta baru. Tengah fikir la nak letak nombor ape. Tiba-tiba ade kereta lalu dengan nombor 2704. Tergelak habis la kami bertiga. 2704 itu merupakan tarikh IY dilahirkan. Hahahahahahah......................................................


2 comments:

  1. kalau i letak 2704 mau jadi soap opera episode 120!! as agreed 1002 kan....

    ReplyDelete